Higiēnas prasības kosmētiskajiem kabinetiem nosaka MK 16.01.2001. noteikumi Nr.22 “Noteikumi par higiēnas prasībām kosmētiskajiem kabinetiem”.
Noteikumi Nr.22 nosaka prasības:
telpām, telpu aprīkojumam, iekārtām un darba piederumiem
ūdensapgādei, kanalizācijai, apkurei, vēdināšanai un apgaismojumam
telpu, iekārtu un darba piederumu uzturēšanas un dezinfekcijas kārtību
prasības apkalpojošajam personālam
Saskaņā ar Noteikumu Nr.22 prasībām kosmētiskā kabineta:
darba telpā jābūt roku mazgātnei, pēc katra klienta apkalpošanas personāls rokas mazgā un dezinficē
visās telpās jānodrošina tīrību un kārtību, ģenerāltīrīšanu un dezinfekciju jāveic ne retāk kā reizi mēnesī
kosmētisko krēslu (kušeti) pārklāj ar vienreizējas lietošanas palagu vai auduma palagu. Palagu nomaina pēc katra klienta apkalpošanas
katrā darba vietā jābūt ne mazāk kā divi instrumentu komplekti. Izmantotos daudzreizējās lietošanas instrumentus (priekšmetus) pēc katra klienta apkalpošanas mazgā un dezinficē, bet instrumentus, kas var radīt ādas bojājumus, sterilizē
jābūt pirmās palīdzības aptieciņai. Ja, sniedzot pakalpojumus, tiek traumēta āda, lieto vienreizējas lietošanas sterilus materiālus un pārsējus, kā arī antiseptiskus un asiņošanu apturošus līdzekļus
veicot manipulācijas, kuru laikā ir iespējama saskare ar asinīm vai citiem bioloģiskajiem šķidrumiem, personāls jāizmanto vienreizējās lietošanas cimdus
klientus ar redzamām ādas, matu vai nagu slimību pazīmēm aizliegts apkalpot, ja klients neuzrāda ārsta izziņu, kas apliecina, ka slimība nav lipīga.
Par šo noteikumu ievērošanu ir atbildīgs kosmētiskā kabineta vadītājs.
Šo noteikumu izpildi kontrolē Veselības inspekcija.
Personas, kuru darbības veids ir pakalpojumu sniegšana klientiem frizētavās, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai pirms stāšanās darbā veic obligātās pirmreizējās veselības pārbaudes, bet turpmāk – periodiskās veselības pārbaudes. Sīkāku informāciju par obligātajām veselības pārbaudēm skatīt šeit.