Lai pasargātu pakalpojumu saņēmēju veselību un pēc iespējas samazinātu iespējamo inficēšanas risku skaistumkopšanas pakalpojumu laikā, ir noteiktas higiēnas prasības frizētavām, tostarp manikīra un pedikīra pakalpojumiem – Ministru kabineta 2009. gada 27. janvāra noteikumi Nr. 71 „Noteikumi par higiēnas prasībām frizētavām” (MK noteikumi Nr. 71). Veselības inspekcija veic frizētavu un manikīra, pedikīra pakalpojumu un tiem noteikto higiēnas prasību uzraudzību un kontroli atbilstoši kārtējā gada uzraudzības programmai un noteiktajam uzraudzības biežumam, kā arī iesniegumu (sūdzību) gadījumā vai pēc citas informācijas par neatbilstošu higiēnas stāvokli.
Saskaņā ar Preču un pakalpojumu drošuma likumu, pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt tikai drošu, cilvēka dzīvībai, veselībai un personas mantai, kā arī videi nekaitīgu pakalpojumu. Pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par sniegtā pakalpojuma drošumu, tādēļ, domājot par skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanu pakalpojuma sniedzēja mājās vai klienta mājās, jāizvērtē, kā un vai tiks nodrošinātas noteiktās higiēnas prasības un vai pakalpojums pēc būtības atbildīs droša pakalpojuma prasībām.
MK noteikumi Nr. 71 nosaka prasības:
Prasības darba piederumiem:
MK noteikumi Nr. 71 nosaka, ka katrā pakalpojumu sniedzēja darba vietā ir vismaz divi veicamajam darbam atbilstoši piederumu komplekti, kuros ir vismaz ķemmes, sukas, grieznes, skuvekļi un matu ruļļi, kā arī tīru dvieļu un salvešu komplekti pietiekamā daudzumā. Lietotos darba piederumus pēc katra klienta apkalpošanas tīra, mazgā un dezinficē. Instrumentus, kas var radīt ādas bojājumus (manikīra, pedikīra piederumus) sterilizē.
Ar visām MK noteikumu Nr. 71 prasībām variet iepazīties šeit.
Tik ļoti ierastie un populārie skaistumkopšanas pakalpojumi salonos kā, piemēram, manikīrs, dažādas sejas, kā arī mikropigmentācijas un ausu caurduršanas procedūras līdz ar gandarījumu par patīkamo rezultātu pēc laika var atspēlēties negatīvi uz pakalpojuma saņēmēja veselību ar, piemēram, bakteriālu ādas infekciju līdz pat nopietnām saslimšanām kā B un C hepatīts, ja procedūras veicējs nav ievērojis higiēnas, dezinfekcijas un sterilizācijas prasības.
Ja attiecīgās pašvaldības saistošie noteikumi pieprasa Veselības inspekcijas atzinumu par skaistumkopšanas uzņēmuma gatavību darbības uzsākšanai, pēc Jūsu pieprasījuma Inspekcijas speciālisti veic objekta higiēnisko novērtēšanu ar mērķi izvērtēt telpu atbilstību paredzēto pakalpojumu īstenošanai. Minētos pakalpojumus Inspekcija sniedz arī pēc uzņēmuma īpašnieka brīvprātīga pieprasījuma gadījumos, kad ir šaubas par izvēlēto ēku (telpu) atbilstību paredzētajiem mērķiem. Par pakalpojuma saņemšanas kārtību skatīt šeit.
Lai pasargātu pakalpojumu saņēmēju veselību un pēc iespējas samazinātu iespējamo inficēšanās risku dažādu skaistumkopšanas pakalpojumu laikā, ir izstrādāti Ministru kabineta noteikumi.
Informāciju par izglītību personām, kas sniedz kosmētiskos pakalpojumus, t.sk. dažādas injekcijas, skatīt šeit.
Skaistumkopšanas uzņēmuma darbības laikā jāievēro higiēnas un epidemioloģiskās drošības prasības, kuras atbilstoši pakalpojuma darbības veidam Jūsu uzņēmumā reglamentē sekojošas normatīvo aktu prasības:
Papildus jautājumu gadījumā sazinieties ar Inspekciju pa tālruni 67081600.
Skaistumkopšanas salonam ir nepieciešams atzinums par objekta gatavību darbības uzsākšanai, ja to pieprasa pašvaldības saistošie noteikumi.
Lai saņemtu atzinumu jāiesniedz šādi dokumenti:
Objekta higiēniskās novērtēšanas mērķis – izvērtēt telpu atbilstību paredzēto pakalpojumu īstenošanai. Atzinums tiek sniegts bez maksas.
Ja Jums ir radušies papildus jautājumi, esat aicināta zvanīt uz Veselības inspekcijas Rīgas reģiona higiēnas novērtēšanas un monitoringa nodaļas klientu pieņemšanai tālruni: 67317787.
Savukārt skaistumkopšanas salona darbības laikā jāievēro higiēnas un epidemioloģiskās drošības prasības, kuras Jūsu jautājuma kontekstā reglamentē šādu LR normatīvo aktu prasības:
Veselības inspekcija (turpmāk – Inspekcija) vērš uzmanību, ka Ministru kabinetā 2015. gada 8. decembrī ir pieņemti un ar 2016. gada 1. janvāri spēkā stājās noteikumi, kas nosaka kārtību, kādā skaistumkopšanas un tetovēšanas pakalpojumu sniedzēji Inspekcijai paziņo par saimnieciskās darbības uzsākšanu.
Skaistumkopšanas un tetovēšanas pakalpojumu sniedzēju uzraudzība ir īpaši svarīga, ņemot vērā, ka šie pakalpojumi ir saistīti ar paaugstinātu infekcijas slimību izplatīšanas risku, un higiēnas prasību neievērošana, var būt viens no galvenajiem iemesliem dažādu infekcijas slimību izplatīšanai.
Pakalpojumu sniedzējam jāapliecina darbinieku izglītības atbilstību prasībām, ja tādas ir noteiktas higiēnas jomu regulējošos normatīvajos aktos (piemēram, solārija pakalpojumu, tetovēšanas un pīrsinga pakalpojumu sniedzējiem) un sniegto pakalpojumu atbilstību regulējošo normatīvo aktu noteiktajām higiēnas prasībām.
Līdz ar paziņošanu par pakalpojuma uzsākšanu Inspekcijas mājaslapā www.vi.gov.lv (pēc 2016. gada 1. marta) būs pieejama informācija par skaistumkopšanas un tetovēšanas pakalpojumu sniedzējiem, kuri paziņojuši par savu darbību, kā arī nākotnē par tiem, kuriem konstatēti pārkāpumi un kuru darbība uz laiku ir apturēta. Pamatojoties uz šo informāciju, iedzīvotājiem būs iespēja izvēlēties veselībai drošus pakalpojumus.
Vēršam uzmanību, ka par savu darbību jāpaziņo ne tikai 2016. gadā no jauna izveidotajiem skaistumkopšanas un tetovēšanas pakalpojumu sniedzējiem, bet arī jau esošiem pakalpojumu sniedzējiem, kas savu darbību ir uzsākuši līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim, iesniedzot Inspekcijā iesniegumu līdz 2016. gada 1. martam.